Flyttankar

Egentligen vill jag inte flytta från vår lägenhet eftersom jag tycker bra om den - både planlösningen och läget. Det enda som är kruxet och faktiskt ett enormt problem är att den ligger högst upp i vårt trapphus, så som vanliga dödliga säger bor vi på våning tre, men enligt Posten som ändrar första våningen till bottenvåningen bor vi på andra. Hursomhelst är det två trappor upp till oss, vilket är alldeles på tok för mycket när man har småbarn.
 
Jag hittade faktiskt förra veckan en lägenhetstrea genom Top som var på bottenvåningen. Ställde mig i kö på den och var rätt optimistisk trots att det blev 88 sökande innan lägenheten togs bort från annonsen. Jag har ju ändå stått i kö i sex och ett halvt eller sju och ett halvt år, men det verkar faktiskt inte ha hjälpt ett dugg. Handläggningstiden för Top är 3-7 vardagar sedan i måndags, innan man får veta om man hade någon bra plats i kö och får komma på visning, men nu är min optimism borta. Visserligen finns det fortfarande ett litet, litet hopp nånstans där inom mig att de hör av sig under början av nästa vecka och säger att vi är på tredje plats i kön och att de andra två har tackat nej.
 
Jag drömmer om att vi ska få flytta och få det enklare i vardagen. Bara det att lätt kunna ta oss ut om dagarna, alltså jag, Linus och Molly, utan att behöva kånka allihop och alltihop upp och ner för dessa trappor...
 
Inflyttningsdatumet i den nya lägenheten är visserligen redan 1 december, men jag flyttar ju hellre då än 1 januari eftersom jag verkligen vill ha julmys i år. Som jag längtar tills jul! :) Tack, underbara lilla skruttunge som gör att jag uppskattar julen igen! :)
 
Nä, nu har jag babblat på massa svammel på tok för länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback