Julstök

Idag mår jag bättre. MIgränen är borta, men jag är fortfarande lite tung i huvudet...

Oj, vad jag har donat här hemma idag! Jag har slagit in massa klappar, städat och sorterat bort grejer, organiserat lite bättre.. Ja, och så har jag hunnit kika lite på tv och så.. :) Fast klätt på mig, det har jag inte gjort. :) Jag sitter fortfarande i min sov-t-shirt med ett kråkbo i håret. Jag borde verkligen duscha! Nåja, allt har sin tid, eller hur? :)

I förrgår lånade jag Tilda och Elina och bakade pepparkakor med dem. Gud, vad kul det var :) Hihi, det är så mysigt att hitta på saker med dem :) Det blev himla många pepparkakor av mina 25 olika former :D Hjärtan, stjärnor, grisar, bjällror, elefanter, pusselbitar, bilar, tåg, kaniner, katter, gubbar, gummor och massa massa mer :)

Fast när det var dags att göra ischoklad, gav de upp och smet till tv-spelet istället. Haha. Mitt i mitt ischoklad-görande upptäckte jag att den förpackning med former jag köpt, inte räckte till mer än 40 stycken (jag har aldrig förr gjort ischoklad och är van vid knäckens typ "250-stycken i ett paketformar"), så jag fick ringa till Therese så hon och Tomas kom hit med två extra förpackningar. :) Det var supersnällt :) När de kom fick Tilda lätt Therese att spela Mario Party med hon och Elina. Tomas satt på en fotölj full med grejer och hade det, enligt honom jättebra. Jag bjöd de stora trollen på snabbkaffe och de små på jordgubbssaft. :)

Här nästa vecka ska jag nog baka lussekatter och ge dem till Dennis familj, precis som pepparkakorna och ischokladen. :) Jag tänkte att jag kan vara en riktigt söt svärdotter i år O:-) och avlasta Kaddi med julbaket. Hon har det lite tufft just nu och då  hjälper jag gärna till, och dessutom hade jag ändå tänkt baka, så jag kan ju lika gärna göra lite större satser. :)

Ni ska få se bilder på vårt julmys här hemma så fort jag hinner ta lite foton, ladda upp dem, och lägga ut dem hit :) Ni har ju inte ens fått se hur vi bor nu. :)  men den som väntar på något gott... ;)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback