Gällivare, jag skäms!

Fy fan, vad overkligt! Inatt har en 20-årig tjej blivit mördad av en 30-årig man. I Gällivare! Va?! Vart fan är vi på väg?! På mindre än två månader har Caroline, 29, blivit bortförd och brutalt mördad här av en man härifrån OCH NU det här!! Det är inte sant! Det är så man skäms över att vara gällivarebo! Aldrig hade man väl kunnat tro att såna här grejer skulle hända här i lilla Gällivare under så jäkla kort tid!!

Det är fruktansvärt! Jag skäms jättemycket! Inte fasen tror jag att någon av mina kompisar från söder vågar komma hit och hälsa på när varenda kotte verkar bli mördad här! Jessie ringde och väckte mig klockan tio och jag hann precis slå på tv4-nyheterna RIKSNYHETERNA för att höra om det! Det är så jävla pinsamt att Gällivare hamnar på kartan för att det bara sker en massa mord här, på skitkort tid! Vad fan ska folket i övriga Sverige tro om oss här? Att det bara är en liten plutt på kartan där alla blir mördade? Det är såå pinsamt! Tänk jag och Dennis, som precis har pluggar klart ett år i Linköping och tagit studieuppehåll, efter att stolt ha berättat för alla där om att Gällivare finns och nu det här! Tror ni inte att de förknippar oss med Gällivare!? Jo, det gör de! För varenda gång jag hör talas om Västerås, tänker jag på Sanna, om Västervik tänker jag på Jesper, om Borås på Maja och Christian, om Varberg på Miranda och Tobias, om Östersund på Emma, om Kristianstad på Christine, osv. DET ÄR SÅ! De tänker nog på oss också. Och det är ju jääättebra!

På knappt två månader har två kvinnor blivit mördade här. I GÄLLIVARE!!

Och tänk jag, som varit så stolt över Gällivare att vi äntligen har tagit tag i grejer här och börjat göra fint här. Som i förrgår när Storgatan hade nyinvigelse efter renovering och när Dollarstore har kommit hit, när de sak bygga ut Coop och för att någon till grej kommer dit bort till Malmheden.. Jag som till och med tänkte skriva en insändare i NSD för att jag var så stolt. Men nu, nu törs man inte ens säga att man är härifrån!

Det är så jävla pinsamt och samtidigt så fruktansvärt otäckt! Tänk, vad lilla Gällivare har förvandlats till. Nu törs jag  verkligen inte ens gå hem de dryga tvåhundra meterna från jobbet om kvällarna. Vad som helst verkar ju kunna hända här. Det är som att folket här har fått blodad tand och tror att det är okej att ta till våld om det inte får som de vill. Så jävla obehagligt!! 

Jag är rädd för vart det håller på att gå...


Kommentarer
Postat av: Therese

Han var 23 faktiskt :P Men det är väldigt hemskt, det är en sån sak som man aldrig trodde skulle hända här

2008-11-02 @ 19:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback