Massa, massa mat

Jag sket i det. Jag orkade inte stiga upp med tuppen för att gå till tvättis. Jag har börjat må så dåligt om mornarna (eller hur fasiken man stavar det ordet... hjälp mig Sanna ;) ) och vaknade med huvudvärk idag igen, så jag sket i det. Dessutom tänkte jag att det ju var min sista sovmorgon innan måndag, så nej. :) Men vid halv elva ringde Malle och sa att hon kunde komma då (jag hade nämligen lovat att bjuda henne på havre-hallonpaj) så då var det bara upp och hoppa som gällde. :) Jag struntade dock i att låta de lite halvfrusna hallonen tina helt och sedan rinna av, så när pajen nästan var klar, så KOKADE den! Haha. Nåja, den fick åka ut på balkongen och svalna. Och gott blev det ändå :) Med vaniljvisp till. :)

Tvättisen tog jag sedan, vid tolv och lyckades få en ledig tvättstuga klockan ett också så nu har jag tvättis till klockan sju. Och nu när Dennis är hemma från jobbet igen så får han lov att hjälpa till. hihi.

Just nu håller vi på att laga tre rätter - nästan. En hel rätt och två grunder. :) Vi har gjort kyckling i Uncle Ben's Sweet &Sour-sås och ris till. Med andra halvan av kycklingen har vi gjort små tärningar som vi stekte i curry och hälften av det ska vi ha till en kycklingsallad imorgon och resten till en pizza. Mums! :)

Usch och blä! Imorgon börjar jag klockan sju igen. Ja, på morgonen... En sån där hemsk tid som borde vara förbjuden att börja på. Man borde inte få börja jobba förrän klockan åtta, det borde det vara lag på. Eller hur? ;) Jag ska till dagcentret igen. Det är inte lika kul som att bara vara på gruppboendet, men det får man väl ta när man har morgonturerna.. Fast iofs så blir det nog roligare imorgon, för Matti jobbar visst också då. :)

I helg kommer jag att jobba hela tiden. Från halv åtta till sex. Gosch! Fast det blir bra ob. :)

Nu ska jag äta, för maten är nog klar. :) Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback