på jakt efter jobb

Igår var jag på bredvidgång på gruppboendet Sjöjungfrun, här i stan. Det var väldigt lugnt och jag trivdes bra med personalen och de brukare jag hann träffa. Idag har jag min andra bredvidgång där. Jag börjar klockan 16 och går till 21.30.

Efter jobbet igår gick jag till arbetsförmedlingen och anmälde mig som arbetslös. Jag fick träffa Soffis pappa Bert, så det var mycket roligare än mina tidigare besök där. :)

Alldeles nyss har jag skickat in en jobbansökan som utbildningsassistent vid Kulturskolan. Det är bara 75 % men det spelar ingen roll, för då är jag ju garanterad lite pengar iaf (om jag nu får det)... Jag hoppas verkligen det. Jag tror jag skulle passa bra på det jobbet.

Imorgon ska jag skicka in ansökningar till ett gruppboende här och som sv/eng-lärare i de senare åldrarna... Den tror jag inte att jag får, men samtidigt är det kanske ingen som är utbildad lärare, och jag har ju åtminstone läst ett år mot det så... Fast gud vad läskigt det skulle vara att jobba som engelskalärare :D - på högstadiet... ojoj.. Jag har förresten börjat få kalla fötter med mitt val av åldersinriktning till universitetet, nu i samband med att jag ska vara so-lärare till högstadieelever två dagar nästa vecka... Shit, vad läskigt. :D Haha. Hoppas det går bra och att de inte slänger ut mig efter fem minuter. :D

Nu ska jag fika med Malle innan jag ska iväg till jobbet. Pussokram!

Kommentarer
Postat av: Malin

Verkar gå framåt på jobbfronten vilket e kul =) Det ska säkert gå bra på högstadiet.. Gäller bara att vara bestämd :p sen så är du ju ung.. de kan ju vara poppis de =) Puss & Kraam!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback