Allt bra - utom hostan

Usch, jag är så himla förkyld! Jag hostar ihjäl mig! Fy fan! Usch, inatt har varken jag eller Dennis kunnat sova pga min hosta - trots att jag tog hostmedicin två gånger under natten... Och stackars Dennis, för han skulle upp och jobba redan klockan åtta imorse... :( Mamma kom med en mirakelhostmedicin vid tio-tiden och då kunde jag sova i tre timmar utan att vakna. :) Då kanske jag inte får lika stor ångest inatt när jag är dödstrött och tror att jag inte kan somna..

Det snöade imorse. Jag skickade ett mms till Malin och Sanna och sa att det inte alls är höst (eller "hust" som så många där nere säger) längre. Malin höll inte med. :)

Jag fick reda på mitt tentaresultat på PA2 igår. Jag ringde till Matti (Dennis brorsa) och frågade om han kunde kolla det så när han sa att jag fått VG sa jag typ hundra gånger "näe!". Haha, han måste blivit dödsless på att säga "jo!". :) Hihi!!! Jag har fått mitt första vg!! Shit, vad kul! Mitt första vg på universitetet - det högsta man kan få! WOW!! Jag är alldeles till mig! Vilken pepping till att komma tillbaka till studierna sedan :)

Jag och Dennis har köpt en bil. Jag VET att jag sa att vi inte har några pengar och inte visste vad vi skulle göra och tom pratade om att gå till soc (vilket jag verkligen hade vägrat göra).. men jag hade lagt undan tretusen som jag inte tänkt på, på mitt sparkonto så det löser sig :) Ni vet ju allihop vid det här laget att våran bil är en skrothög in i märgen och det har blivit så mycket tjorv med den och det kostar så mycket att fixa allting, så Dennis farmor frågade om vi ville köpa hennes bil - en Volkswagen Bora från 1998 för att hon skulle sälja den. Vi får den för 10.000 (den är i toppskick, med sommar- och vinterdäck och allt) och hos en bilförsäljare hade hon fått 29.000 för den.. Men hon tingade den åt Dennis, så vi ska hämta den från Äijävaara på lördag. :) (och nej, vi behöver inte betala än) :)  Bilen har dessutom alla kriterier jag vill ha - fyra dörrar och sätesvärme! haha. Det blir skitbra! DESSUTOM frågade jag min farmor och farfar om jag får låna pengar till bilen, men det fick jag inte, men jag FÅR 5.000!!!! iiiiih!!!!!! Gud, så snällt!!! :):):) Det ser ut att vända med ekonomin :)

I helg, när Dennis föräldrar ska till Äijävaara, ska Tilda och Elina på partyn (haha) så de ska sova hos oss. (Hoppas jag är bättre då så jag inte smittar dem!) Imorgon är det kalas hos kusinen som blir 9 och på lördag fyller två av Tildas klasskompisar 8 :) Så vi ska mysa jättemycket! Vi ska måla naglarna i läckra färger, baka scones på morgonen, göra bokmärken med glitter och paljetter som vi sedan laminerar och en massa massa annat skoj. :)

Förresten fick jag inte jobbet på ica... Då är det barnomsorgen som gäller. Jag måste bara få tillbaka papperena från belastningsregistret av Rikspolisstyrelsen i Kiruna på att jag inte är en brottsling :) Sedan kan jag jobba hur mycket som helst :)

Jag hoppas vi får råd att ta internet hem till oss så jag kan skriva lite oftare.. Känner att det blir väldigt mycket på en gång annars :)

Pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback