Den hemresan gick ju bra :P

Ja... Vi kom ända till Nyköping innan bilen dog, dagen efter att vi varit till en verkstad i Linköping och köpt nytt batteri (1000 pix!)... Och det kändes ju j*vligt kul :P Batterimätaren hade börjat sjunka på vägen mot Stockholm så morfar bad oss fort som tusan att svänga in till Nyköping och tror ni inte att biljäkeln dog vid första bästa stoppskylt. Jag blev så himla förbannad på den! Jag kände verkligen att det var droppen att den inte klarade av någonting trots att vi fixade den dagen innan och den funkade superbra efter det - fram till Nyköping. Nåja, mågra killar hjälpte till att putta igång bilen förbi korsningen och så stannade den på en parkeringsficka 50 meter bort. Stendöd. Det roliga var att jag efter ungefär rtio miniuter kom på att vi stod precis bakom Anjas hus. Det var bara en kulle som skiljde huset och p-fickan där vi stod, åt. Oturligt nog var hon i Polen och hennes föräldrar Piotr och Magda hade tagit en dagstripp till Norrköpig, så vi kunde inte få hjälp av dem...

Vi fick ringa runt som galningar. Mitt tålamod brast och jag kände verkligen att allt var skit. Eftersom att det var lördag hade ingen jäkla verkstad öppet, men till slut fick vi tag på Assistancekåren som fick bärga oss till deras verkstad för att försöka byta generator. Men innan vi hann dit fick vi följa med på en utryckning där ett barn var inlåst i en bil - det slutade med att de fick krossa rutan ändå. Barnet var runt 1,5 år och det var jätteledset först när bilen började tjuta när larmet gick och en främlig klättrade bak i bilen och hämtade nycklarna. Tio minuter senare var barnet lika glatt som vilket barn som helst. :) Det slutade lyckligt iaf. :)

Nåja, vi kom iaf fram till verkstaden och då tittade bergaren på bilen med oss och ringde även sin bror (som för övrigt var ledig för helgen - stackarn som fick åka på jobb ändå) och de tittade och tittade och mätte ström och allt möjligt konstigt (:D)  Men de sa att det inte var något fel på bilen och tyckte det var jättekonstigt att den bara hade dött och att blinkersen och allting annat slutade fungera mitt i allt, när allting, då de tittade på den, fungerade helt normalt. Fast iofs. hade  brorsan där hittat någon kabel som han fick böja till... 1300 kronor fattigare chansade vi och tog bilen (som konstigt nog fungerade) hela vägen till Stockholm, för vi kände att vi inte orkade köra hela vägen hem till Gällivare när bilen hade bråkat så. Så nu är vi hos min moster Lisette, hennes sambo Lars och min lillkusin Axel. Vi ska stanna till imorgon, för vi har ju ingen tid att passa och vi kände att det kunde vara kul att umgås lite med Axel eftersom det kommer ta så länge tills vi ses igen. :)

Igår mötte vi upp hela gänget i Solna centrum och jag passade otroligt lyckligt på att springa in på Panduro och köpa asmycket scrapinggrejer :) Åh, vad kul det var! Jag var där i 40 minuter - tills de stängde, hade det gått hade jag varit ännu längre. Haha, Dennis gav upp och gick därifrån ganska direkt och kom sedan tillbaka lagom till det att jag skulle betala - 750 spänn (!) men det var det helt värt! :) Nu har jag pyssel för hela vintern. Jag ska så småningom göra en scrapbook om hela vårt år i Linköping med studier och kompisar, så ni kommer nog med hela drösen ;)

Är man i Stockholm så är man. Idag åkte vi tillbaka till Solna centrum och då hittade jag en skitfin väska och en ny börs på Wedins Accent. Ja, och så köpte vi en jättefin tavla på New York och Brooklyn Bridge och Twin Towers (gammal bild) i bakgrunden. Jag hade lust att åka på Ikea för en stund sedan för när vi åkte förbi Kungens kurva på vägen hit igår såg jag att på den Ikea där har de öppet till 20.00 alla dagar! WOW! :D Men Dennis ville inte. Kontigt nog. :D Jag däremot, blir aldrig riktigt less. Och gud vad jag kommer att få abstinens nu när vi har 28 jäkla mil till närmaste, när jag är van att bara ha nån kilometer..... Oj, oj...

Nu håller Lisette på att laga mat. Vi ska visst äta kalvstek och rostade potaisar och morötter i ugn och någon förrätt och chokladsorbet till efterrätt :) Mums!

Imorgon åker vi hem, är tanken. :) Vi ska åka där vid sju/åtta på morgonen så vi är hemma i Gve innan midnatt. Hoppas att bilen fungerar och att jag börjar må bättre (känner att jag har börjat bli sjuk igen - typ feber och huvudvärk....), Dennis kan ju inte köra hela vägen själv... Så småningom kommer vi hem iaf., ska ni se.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback