i-landsproblem

Ringde just vakansen och anmälde mig till ALLT, allt, allt, allt de kan erbjuda mig i jobbväg (nu är jag desperat!). Hoppas de ringer redan imorgon på morgonen och vill ha ut mig (dock inte för tidigt, helst) :D

Alldeles nyss ringde hon från barnomsorgen och frågade vilka ämnen jag har läst på lärarprogrammet och jag berättade att det var ett allmänt utbildningsområde och hon bara "jaha....du kan inte tyska då?" och så sa jag att jag verkligen inte kan tyska och då slutade hon snabbt samtalet med att säga att det bara var det hon behövde för stunden.... Gaaah! Varför läste jag franska på högstadiet? (jo, för att det är mycket finare.... men gud, vad bra det hade varit att ha läst tyskan nu istället.... nog för att ingen hade lärt sig någonting utifrån mina högstadiekunskaper iaf - även om det var franska som jag faktiskt HAR läst...) :S

Vet ni? Jag håller på att bli galen! Jag har letat och letat och letat ÖVERALLT efter fryspåsar med skruvar till bl.a. mitt skrivbord, men de är ingenstans! Ingenstans! Jag blir tokig! De är borta sedan flytten och jag har verkligen kollat på alla tänkbara - och otänkbara ställen som helst, men jag kan inte hitta dem någonstans! Helt sjukt! Jag fattar inte vad sjutton jag ska göra.. Måste jag försöka beställa nya skruvar från Jysk eller köpa på någon byggfirma eller något sånt? Eller ska jag ringa till någon sån där som tänker på dem och hittar dem åt mig? :) Suck... Livet är skit just nu.. Utan pengar, jobb, skruvar och internet... Kan det bli värre? Dagens i-landsproblem.... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback