Lyckad paltbjudning

Idag har Dennis stått flera timmar vid spisen för att göra palt. Han var jättesöt och riktigt ambitiös. :) Klockan fem dök våra gäster upp: Jennifer och Henrik, Mats, Mattias och Nikan. De skulle få prova på att äta palt eftersom alla (utom Mats) aldrig hade ätit det förr, men det är ju inte så konstigt när de är här nerifrån och en från USA. De tryckte i sig några var och sedan hade de riktig paltkoma. Alla var belåtna, men JÄTTEtrötta. Haha. Det var knappt så att det gick att föra något samtal för att alla nästan höll på att somna mitt i allt, haha. Men de tyckte om maten (iaf vad de sa och vad det såg ut som). :D

Med lite te på maten satt vi och pladdrade i nästan tre timmar. Det var skitkul och väldigt synd att vi aldrig har gjort något sånt här förut, att vi kommer på det precis när vi ska flytta. Fast det var faktiskt första gången som Dennis tog hit kompisar på hela tiden vi bott här. Jag har nästan undrat vad det är för fel på mig och våran lägenhet när det aldrig tidigare har hänt. Haha.

Jennifer och Henjo var jättesöta för de hade med sig en påse med massa IKEA-gott som vi ska ha på resan upp till Gällivare för att det inte ska vara så långtråkigt att köra i sisådär 17 timmar. :) Aaaw! Jag och Jennifer ska förresten försöka hinna gå och fika på Barrista innan vi flyttar, för hon smälte nog också när jag höll på att beskriva världens bästa chai-te och chokladtårta som de har där. Det blir jättemysigt!

Efter idag har jag förresten blivit ännu mer sugen på att komma tillbaka hit till Linköping om ett år igen. Vi har ju så bra vänner här. De är härliga hela bunten och jag är inte så sugen på att vilja ge upp allt det här för ett studentliv i Umeå istället... :) Och ja, vi må tjorva, som många säkert tycker, men nu är det så att det är inte för oskull som vi flyttar tillbaka till Gällivare nu för att sedan flytta ner igen, utan det är ju just för att pappa är sjuk - och det kan ju ingen rå för. Så man får faktiskt tänka på att det är det som är orsaken till att vi flyttar fram och tillbaka. :)

Imorgon ska jag på tjejkväll hos Sanna. Hoppas hon blir frisk bara, hon har råkat ut för feber, men hon måste bli frisk för annars missar hon min superöveraskningsefterrätt som jag ska göra till imorgon. Jag har aldrig gjort det förr och lite ambitiöst är det, men jag tror det blir jättebra. :) Ni får hålla tummarna så berättar jag sen. :) Nu ska jag äta lite och vänta på att klockan blir en timma mer så att "sex and the city" börjar. =)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det låter som att du fick en lyckad kväll! Synd att jag missade den, jag har heller aldrig ätit palt. Jag siktar verkligen på att vara frisk imorgon, det vore så himla kul! Haha, kul med Barista - var det inte jag som fick dig att testa chai-latten där? :) Superöverraskningsefterrätt? Nu blir jag nyfiken! Jag lär ju se till att bli frisk, en sådan efterrätt vill man ju inte missa. Tack för underbara kvällen i fredags och tack för att du är den du är. I will miss you! STORA KRAMAR

2008-09-09 @ 00:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback