Nya tider

På fredag flyttar vi. Uppåt igen. Till Gällivare. Det är mycket blandade känslor som flyger runt i min kropp. Det är väldigt skönt, måste jag säga, att inte plugga nu i år. Jag känner verkligen att jag kan slappna av och bara leva. Det är så mycket runt omkring som jag måste ta itu med innan jag har någon ork att plugga igen. Men tro mig - jag SKA plugga igen och jag SKA bli lärare, så småningom, när jag är redo. =) Allting med pappa är väldigt tungt att gå igenom, ibland känner jag mig så ensam i min situation, trots att resten av min familj är i samma sits.. Nåja, han SKA bli bra och allting ska bli som vanligt igen.

Det tråkiga med att flytta upp igen är att jag inte direkt har några kompisar kvar i Gällivare. Av alla vänner jag fortfarande har kvar efter alla dessa år när kompisar har kommit och gått, så är det bara en som bor kvar i stan. Alla andra har flyttat iväg, precis som jag och Dennis, men så kommer vi tillbaka, vilket beror på omständigheterna.. Fast jag blir väldigt själv där uppe, ja, förutom släkten. Det är åtminstone vad jag tror kommer att hända, men iofs sa Soffi idag att hon nog skulle upp igen och vara hemma ett tag iaf. :) Puh! Vilken räddare i nöden! :)

Och alla kompisar jag har lärt känna här nere, där jag trivs så himla bra, de måste jag lämna ett tag.. Jag hoppas att vi kommer att komma tillbaka hit till Linkan när allt är bra igen. Jag stormtrivs verkligen här i stan och med universitetet, enda nackdelen är att Gällivare är så långt bort. Ja, GÄLLIVARE är långt bort, inte Linköping, för här nere är ju allt, hela världen är ju skitnära. Att inte min hemstad kunde vara lite närmare allt annat.. Fast då skulle det nog inte vara lika mysigt med naturen och allt sånt. Och naturen, det är det bästa. :)

Igår blev jag klar med tentan jag inte skrev i våras när jag inte alls mådde bra. Det var underbart lättande att äntligen få skriva den så att jag får tänka på annat. Dessutom tror jag att jag klarade den. :) Håll tummarna för mig! Just nu har jag tagit en rast från packandet av banankartonger. Dennis är hos grannen och spelar Risk, vilket idag skulle ta typ 8 timmar för EN spelomgång! Jag fattar inte ens att man ids... haha, nåja, alla har ju olika intressen. :)

Nu ska jag nog lägga ner datorn för idag och sätta mig vid teven med en chipspåse (ja, Malin, haha, men berätta inte för viktis ;) ) och titta på någon jättetjejig-tjejfilm. Mysigt! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hehe.. Man får unna sig saker =) Sj funderar ja på att plocka på mig lite lösgodis sen när vi går o handlar hehe.. Varit sugen LÄNGE nu så då måste de va OK =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback