Superstressad!

Nu är jag stressad! Det är så himla mycket som ska fixas och hinnas med innan fredag kväll. Ikväll ska jag ju till Sanna på tjejkväll med hon, Christine, Karro och kanske Cissi, om hon kan, men innan dess ska jag fixa den där superefterrätten till oss. Det blir jättekul att göra den, men ja, jag kanske tog mig vatten över huvudet när jag fick den idén och bestämde mig för att verkligen göra det till ikväll. Vi har kartonger upp över öronen nu här hemma och alla våra grejer är utspridda överallt! Det är ingen alls ordning på det som inte är i kartongerna och en till grej med det: de sakerna tycks ALDRIG ta slut! De minskar inte ens i omfång! Åh, vad mycket det är!

Imorgon bitti kommer Ove hit och jag hade som mål (som jag själv tänkt) att allting ska packas klart idag. Hah! No way att det går! I så fall får jag sitta uppe hela natten och kånka på banankartonger fulla som Myrornas insamlingsconteinrars... Typ.

Så, ja, det blir så att vi imorgon får se till att ha allting nedpackat, för på torsdag morgon ska vi packa Oves bil och släpet han ska hyra åt oss. Därefter blir det städning utav bara tusan (inte för att killen som bodde här innan oss hade rört sina städgrejer NÅGONSIN under sitt boende här, vilket han så gulligt överlät till oss. :P Bläsch vad svinigt det var här!). Vi tänker inte lämna ett endaste litet spår av att vi någonsin bott i den här lägenheten när jag anser att städningen är klar. Okej, det var väl lite att ta i, men nästan.

På torsdag ska Sanna hjälpa lite med städningen om hon hinner. Gud, så snällt! Då hinner vi umgås lite också innan vi flyttar. :) I gengäld får hon hjortronsylt och kotletter :) Mats ska få palt och fisk och Jennifer och Henjo får lingonsylten. Vi hinner verkligen inte äta upp allting innan vi flyttar. Fast våra kompisar blir ju glada i magarna iaf. :) Som Mats sa till Dennis "Mat är alltid bra" :)

På fredag är det mer städning och sedan fika med Jennifer. Sedan ska jag hinna träffa Malin en sista gång också. :) Det är stressigt och ja, det kanske låter jättenegativt när jag skriver om det här, men det ska faktiskt bli jättekul och det har vi ju planerat för länge sedan. :) Det blir ju trist om sista gången jag kommer att träffa Malin skulle bli imorgon när vi står på viktis-vågen för sista gången (för min del, eftersom det inte finns viktis i Gällivare) och märker att jag har gått upp i vikt sedan jag vägde mig sist, för två veckor sedan. Ajajaj! Men man måste ju få leva också, eller hur? :) Det tar man igen senare.

Ojdå, nu har Dennis gjort klart maten. Han är så söt. :) Jag ska kila och äta innan den blir kall och sedan ska jag börja med superefterrätten :) hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback