Tjejdag

Idag var det marknad på Mariaskolan, där Dennis 8-åriga lillasyster Tilda går, så vi gick dit och tittade vad som hände där. Jag köpte en bok som kostade 50 öre när de sålde ut grejerna, men det var lite pinsamt att jag bara gav det ändå just för att det var det enda jag hade i börsen.. Annars hade jag gett mer och dessutom handlat lite mer av deras porslingrejer - typ en sockerskål, som jag så gärna vill ha. :) Nåja, boken jag köpte var Liza Marklunds "Gömda", men jag ångrade mig efteråt eftersom den visst bygger på på en verklig händelse och innehåller våldtäkter och misshandel och sånt där trist.... =( Jag får ge den till Kupan... Fast den var ju absolut inte dyr iaf. Haha.

Jag tog iaf med mig Tilda och andra lillasystern Elina (5 år) från dagis och åkte med dem på Dollarstore, där jag köpte en sopkorg till mig och Dennis. Jag fick lön idag så jag tänkte att jag kunde bjuda tjejerna på varsin liten grej. Tilda ville ha ett par silverörhängen med delfiner och en diamant och Elina ville ha ett vitt diadem med gulddöskallar och de kostade bara tio kronor styck, så det var ingen fara alls. :) Men när vi gick omkring där blev det strömavbrott och alla var tvugna att gå ut ur affären (det var helt mörkt och kassorna fungerade inte) och fick komma tillbaka senare (efter att vi hunnit vara på Brio).

Till sist, innan vi åkte hem till oss, gick vi in och handlade lite mat på Coop. Tilda scannade allting (hon är i den där åldern då man vill hjälpa till med allt, gulligt faktiskt, men inte enligt Svaleryd ;D ). När vi kom hem åt vi mellis - mackor och varm oboy med minimashmallows. Mums! Sedan gjorde vi en kladdkaka, slängde in den i ugnen och gick och tittade på "Den lilla sjöjungfrun" :) Myyysigt! Då kom Mathias också som hade sagt till mamma och pappa "Jag BEHÖVER komma till Tessi och Dennis" haha. Sött! Så han kom lagom till fikat, men han fick äta Ballerinakakor istället eftersom han inte tål ägg... :( Stackarn. Det var ett sånt där riktigt barnkalas, vi åt kaka och drack jordgubbssaft med sugrör :) hihi.

Vi busade en del, tittade på film, ritade och myste. :) Nyss har vi ätit här hos Dennis familj. De bjöd på ugnsstekt lax och potatis med citronsås, tomat och spenat. Gud, vad gott det var! :) Jag tror att jag ska försöka få iväg Dennis härifrån snart så vi kan åka hem. Hans pappa skulle visst komma förbi ikväll och ta farmorns soffa från oss för den ska till Äijävaara imorgon. (Skönt!) :D Alla banankartonger är också borta så nu börjar det se riktigt bra ut hemma. :) Ni får se bilder sedan.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback