Jul i Kapernaum

... eller kanske Stockholm :) Men minns ni den julkalendern - Jul i Kapernaum? Visst var den mysig? Den var året innan Mysteriet på Greveholm och jag var såå kär i den där blonda prinsen på vita hästen! :D

Igår skulle ju mamma hjälpa mig att tapetsera där hemma, men eftersom hon fortfarande hade huvudvärk efter sin migrän så kom Ove istället och hjälpte mig. Och tydligen var jag rätt så duktig, för sen kunde han åka hem och jag fortsätta själv. Massa vuxenpoäng, eller hur? :) Jag hann klart med halva köket, så nu hoppas jag att Dennis orkar och hinner klart innan jag kommer hem så åtminstone köket blir helt klart. :)

Jag somnade först tjugo i tre inatt och var tvungen att stiga upp tio i fem eftersom flyget gick 6.05. Fy sjutton vad jobbigt det var att stiga upp efter bara drygt två timmars sömn! Jag var framme hos Lisette, Lars och Axel vid halv tio på morgonen, så jag och Lisette (som inte är helt kry) satt och mös med saffrans-te och kikade på tv. Både Lars och Axel var på sina "jobb". :)

Vid elva höll både jag och Lisette på att somna, så vi gick och sov i nästan 2,5 timmar! :D Men skönt var det! Sedan var det bara att hämta Axel från dagis och busa med honom. :) Imorgon åker Lars till Indien på jobb och blir borta i fyra dagar, så jag får ha moster och lill-kusinen för mig själv. :)

Förresten vill Axel ha "fyra julklappar". "Många julklappar". Och han önskar sig "en tonte" i ett av dem och "en tessi" i ett annat. :D Hihihihi. :)

Nu ska jag vara i Stockholm i en hel vecka. Det blir mysigt. :) På fredag ska jag få träffa Malin igen för vi, och två av hennes kompisarska gå och se Backstreet Boys på Hovet. Det blir skitkul! Nostalgi! :) Och på lördag eller söndag får jag träffa Linnea igen, efter ganska precis två år (med en veckas felmarginal). :) Vilken toppenhelg! :)

Men nu, ska vi käka fisksoppa i saffran här, så stänger jag ner för dagen. :)

So long! :) Pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback