Midsommar med snö i midnattssol

Ja, så är det här i Gällivare. Det har varit himla fint väder idag, faktiskt. Varmt och soligt och tydligen skulle det bara vara här uppe i landet som det skulle vara fint i midsommar. :) Härligt.

Idag har jag varit hos mamma och pappa och hjälpt dem att packa ner porslinet från köket i flyttlådor. Och sedan kom Micke dit, så då hjälpte jag honom att plugga till teorin. Vi åkte också till Coop och träffade hur många som helst (det var enda affären som hade öppet vid fyra) så det tog evigheter att komma därifrån eftersom vi bara pratade och pratade. :) Jag köpte faktiskt en Soda Stream där, bara 700 kronor. :) Nu slipper vi bära hem massa Loka och Ramlösa jämt och ständigt. :)

Efter Coop blev det grillat hos mormor och morfar med familjen. Det var mysigt och skitgott. :) Fast mitt i allt blev vi helt störda i allt mys av att grannen började klippa gräset, så jag gick och frågade henne om hon inte kunde klippa imorgon istället eftersom det lät så jävelusiskt mycket. Så hon blev lite putt, men slutade iaf att klippa, hehe.

Nyss åkte jag, Micke, Putte och morfar upp till Dundret och tittade på midnattssolen, det är så himla fint. :) Jag älskar de ljusa sommarnätterna! :) Idag var det faktiskt första gången som jag såg Kebnekaise därifrån, för det var så himla klart och Micke visade vilket berg det var. Visste ni att man kan se en elftedel av Sveriges yta från Dundret (vid klart väder). :) Coolt va? :) Förresten var det som vanligt lite snö kvar på norrsidan av Dundret - det brukar vara det även när jag fyller år - andra juli. :)

Vi tog en sväng förbi Abborträsk också och morfar berättade massa anekdoter om det stället. Man lär sig alltid något nytt och intressant av honom.

Nu är jag iaf hemma igen. Det ska bli skönt att bara sitta och titta på tv och äta godis eller nåt. :)

Glad midsommar!
Pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback