Utan framsteg

Fy sjutton vad irriterad jag är att vi aldrig får klart tapetseringen i köket och i vardagsrummet. Det är alltid massa annat "viktigt" som kommer emellan; typ matcher i alla möjliga sporter hela tiden :P Äh..

Det sägs att man inte ska tapetsera tillsammans med sin partner för att man visst brukar vara nära att slå ihjäl varandra under tapetseringen.. Och jag och Dennis har inte ens börjat tapetsera än, vi är fortfarande på grundarbetet med tapetrivning, spackling och slipning, och vi håller redan på att bli galna på varandra. Snart har vi nog rivit ut varandras ögon. Fyyyy fasen!

Nyss gick jag in i köket för at tgöra en smörgås och te till mig, för jag har inte ätit någonting idag. Då kände jag iaf på laxen som tinar på diskbänken och upptäckte att laxen (som är filéad) stirrar på mig! UÄÄÄÄ!! Den har kvar huvudet och ögonen! Borde inte "filéad" även mena att huvudet och annat äckel är borta? :P Dennis får då ta och fixa det där när vi ska slänga in den i ugnen, för jag tänker då inte röra den där läbbiga saken! Hoja!

Jag är så irriterad över att vi inte gör några direkta framsteg med renoveringen här hemma. Idag är det ju första advent och jag vill ju kunna julpynta och göra det julmysigt. Vi har inte ens tänt första ljuset i adventsljusstaken eftersom vi inte kan ta fram några grejer förrän åtminstone köket är klart. =( Och jag åker till sthlm på tisdag morgon och blir där en vecka, så då kan ju inte jag göra någonting. Och julen väntar ju inte på att vi ska få i ordning här innan den kommer.. =(

Nu måste jag slänga i mig den där mackan, för det kommer ta tid innan vår ugnsstekta lax, pressade potatis och rödroms-creme fraishe är klart.. (Precis som väggarna :P )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback