My Sister's Keeper

Jag fick låna filmen My Sister's Keeper av fröken Eva och har nyss sett klart den. Fy sjutton, vad bra den var. Så sorglig och mysig. Så mycket tankar och känslor den väckte. Jag har suttit här i soffan med Molly och en låda näsdukar bredvid och tittat på den. Mina ögon är helt torra nu efter överproduktionen av tårar under filmen. Min näsa är nog helt röd av allt snytande. Men mitt huvud är fyllt av massor med tankar, som jag faktiskt kan ta på. Grejen med den här filmen är att jag kan känna med handlingen eftersom det tråkigt nog har blivit väldigt centralt för mig med döden. Den liksom lurar runt hörnet, känns det ibland som. Men ändå var filmen inte så träffande att jag gråter ögonen ur mig. Om ni inte har sett den, rekomenderar jag att ni gör det, för den var så himla bra! Den får fem av fem möjliga Tessi-poäng. Ett extra plus får den dessutom eftersom det är regissören till min absoluta favoritfilm Dagboken eller The Notebook som har gjort den.


♥♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Malin

Den är riktigt bra! =) En av de bättre filmer jag sett!

Postat av: Therese

Alltså, jag kan ju gå in på safari men det är så drygt för då måste man ändra redigerare, så jag smsar och mmmsar till nr. 0730121163 :) mkt enklare

2010-12-21 @ 14:40:28
URL: http://theresejohansson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du vet att filmen bygger på en bok? Allt för min syster heter den på svenska :)

2010-12-21 @ 19:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback