Söta pojkar - igen ^^

Dennis, Simon och Erik sitter i soffan och spelar FIFA på PS3 och helt sött försöker de peppa varandra med massa fotbollsmusik från datorn; "Iiiin med bollen i måål, in med bollen i måål", "Henrik Larsson, Henrik Larsson, Larsson, Larsson", "Mera mål, mål, mål, mera mål...", "Den glider in, den glider in i målet igeeen", "Zlatan, Zlaataan", "När vi gräver guuuuld i uuusaaa"..... :)

Erik: "Det är för att få stämning!"
Simon: "....Men det har ju inte funkat hittills..."

Haha, vad söta de är. De kämpar och kämpar mot nån annnan snubbe online, men det går inte alls som de vill. Och så försöker de, med peppmusiken på repeat, som tydligen inte alls hjälper någonting. :D

För att ytterligare få varandra på topp för bästa prestation sitter de och har taktiksnack med varandra medan sekunderna tickar på och de små fotbollsspelarna på teven springer omkring som om det vore "Myrornas krig".

"Jag tycker att vi ska ta tillbaks vårt spel"
"Men vad fan, orka! Nu får de bli utvisad"
"Frispark är inte så onödigt"
"Möt, möt, möt!"
"Håll mitten"
"Faaan!"
"Bra Simon"
"Kanten!"
"Fan"

osv.... haha. De har ingen aning om att jag sitter och skriver ner deras snack och iakttar dem för att lägga ut det här. :D

Molly ligger och sover i Simons famn. Hon verkar trivas med honom. Det är kul. :) Men hon heter ju Salima i andranamn, och det betyder ju "trygg" på swahili, och det är precis det hon verkar vara där hos honom. :) Jag tror nästan vi får leja honom som barnvakt åt henne om vi behöver en.. :)

Hon är så söt, Molly. Hon saknar ihjäl sig efter oss - mamma och pappa - bara vi fast går på toaletten i en minut. Då står hon där utanför dörren och gnyr... Aaaw.. Jag har inte hjärta att låta henne vara där ute i hallen, så jag låter henne alltid komma in. :)

Hoja, idag har jag haft feber. Jag har det säkert fortfarande också, men inte lika hög. Dennis har varit med Molly hela dagen medan jag har vilat. Sedan tog han emd henne till hans farbror Sune för att kolla hockey och samtidigt var jag hos mina föräldrar och därefter hos Marlene och tittade på Melodifestivalen. Jisses, vad jag har saknat lillgumman idag! Jag har ju varit med henne konstant i en och en halv vecka nu, förutom en timma igår, när Malene var barnvakt så jag och Dennis kunde handla. Hoppas jag mår bättre till imorgon.

Förresten hörrni! Om ni säger/skulle säga att någon var dum och säga att denne var en nöt, skulle ni då säga "din nöt", eller "ditt nöt"? Jag och Dennis har hållit på att tjafsa om det där i eeevigheter och nu drog vi in Simon och Erik i den diskussionen också. Vi hörde dem stå och snacka om det nu när de klädde på sig i hallen innan de gick. Jag och Simon tycker att det ska vara "din nöt" och Dennis och Erik tycker "ditt nöt". Jag tycker att det sista låter helt tokigt fel. Det är som att man skulle säga "Ett stol" eller "din hus".. Helt sjukt. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: ^.^

Substantiv [redigera]

Böjningar av nöt 1. Singular Plural

utrum Obestämd Bestämd Obestämd Bestämd

Nominativ nöt nöten nötter nötterna

Genitiv nöts nötens nötters nötternas

Böjningar av nöt 2. Singular Plural

neutrum Obestämd Bestämd Obestämd Bestämd

Nominativ nöt nötet nöt nöten

Genitiv nöts nötets nöts nötens



nöt 1 u



* uttal: nö:t /nøːt/



1. typ av frukt inom undergruppen torra frukter

2. problem (som ska lösas); gåta



Förekommer oftast i idiomet "En hård nöt att knäcka" eller i förkortade varianter av denna.

Det massiva motståndet blev en svår nöt för politikerna.



3. (slang) testikel (i synnerhet i plural)

4. (poker, oftast i bestämd form plural) de kort som ger den bästa möjliga pokerhanden



Folda! Han sitter nog med nötterna.



5. (poker) kortform för nöthand



Den idioten fick in nöten på rivern.



nöt 2 n



* uttal: nö:t /nøːt/



1. nötkreatur; art tillhörande underfamiljen oxdjur

2. (slang, nedsättande) ointelligent person, idiot



Ditt nöt!



2010-02-07 @ 01:09:03
Postat av: Ellie

Ja hon blir väl det ;)

Tycker om att se sådana dokumentärer, min pappa har också varit jätte sjuk och nära döden. Det var den värsta tiden i mitt liv, men när man ser dokumentärer om allvarligt sjuka människor så inser man vad som är viktigt här i livet. Och man ser att man inte är ensam mot världen. Det är inte bara min pappa som varit sjuk utan det finns fler.

Man ska ta vara på den tid man har med sina kära för en dag kanske man står där själv :(

Postat av: Malin

Jag skulle säga DIN nöt.. Så säger man här nere iaf =p

2010-02-07 @ 09:21:01
URL: http://ouialin.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag säger ditt nöt. Det låter mer argt och anfallande :P Din nöt låter så lamt. Och så kanske det är en förkortning på nötkreatur, då blir det ju ditt ;P

2010-02-07 @ 16:59:50
URL: http://theresejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback