Stormigt och sjukt

Shit, vad det blåder ute. Det stormar verkligen här. Och dessutom yr snön också... I Nordnorge hade plåttak lossnat från hus och man skulle inte köra med bilen i onödan, med risk för att man kanske flyger iväg med bilen..! :O

Jag har ingen röst idag. Skulle säga till Dennis när hans alarm ringde, men det kom inte ut som jag hade tänkt för det var nämligen nästan ljudlöst.. Nu har jag iaf druckit te med mjölk och honung så jag börjar faktiskt få tillbaka min egen röst och inte någon läskig raspig en. :)

Om en timma ska jag på Dollar med Marlene och köpa grejer till Molly. Dennis spydde inatt, så jag tvingade honom att sjukskriva sig från jobbet idag. Det går ju magsjuka så... Själv har jag redan haft det, så jag är inte i riskzonen och smittar inte heller. :) Vi får se hur både jag och Dennis mår ikväll, om vi kan åka och hämta vår lilla vän imorgon. Jag hoppas det.

Jag tror förresten inte att jag kommer få en till chans för en arbetsintervju på Turistbyrån. Jag ringde ju i måndags och sa att jag hade blivit sjuk i feber och förkylning och bad om en ny tid. Kvinnan som svarade hade inte hand om bokningar, men hon tog mitt nummer och meddelande iaf. Sedan mailade jag också till samma kvinna - Maria - som hade tagit emot min jobbansökan för att förklara där också. Men nu är det redan onsdag och inte ett endaste mail, meddelande eller telefonsamtal har hörts av.. Och kruxet är det att jag ju inte riktigt vill ringa dit när jag inte är frisk än.. Eller jag vet inte. Jag kanske borde ringa igen ändå, även fast jag är alldeles för sjuk fortfarande för att gå på en intervju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback