Attans också!

Hmpf! Så irriterande! Jag får inte vara på Mariaskolan - även om jag inte är i Tildas och Elinas klasser - bara för att jag har "familj" där. Rektorn ringde upp mig i fredags och sa att jag inte fick vara där för att de brukar försöka att inte låta familjemedlemmar ha praktik/jobba på samma skola. Då tänkte jag inte på att fråga henne om det ju inte ändå skulle gå, eftersom att jag ju inte behövde vara i deras klasser, så jag ringde henne nyss igen och då sa hon att hon ändå inte hade tänkt det, men att hon skulle diskutera med lärarna igen. Jag sa också till henne att jag ju inte vill tjata på dem - vill de inte, så vill de inte. Kaddi tyckte att jag skulle ringa och prata med rektorns chef om att det är diskriminerande. Men jag vet inte... Rektorn ringer iaf upp mig tidigast imorgon.

Men skit samma! Hur som helst har jag fått en vid-behovstjänst på Tidningstjänst.
Min faster Vega tipsade mig i lördags när vi var på Limpans kalas. Jag nämnde hennes namn också när jag ringde, för hon är ju typ personalchef/-rekryterare eller nåt sånt där på Posten här i Gve. Han, Erik, som jag pratade med, sa att det lät bra att jag har jobbat hos dem förut och att min bror har varit där två somrar. Erik ska höra av sig till mig efter påsk och så ska vi skriva på anställningsbevis och så, men jag är iaf anställd som vid-behovsvikarie när någon blir sjuk och så. Sedan får vi se hur det fungerar och även om jag får något längre vikariat när det dyker upp ett. :) Dock undrar jag hur sjutton det ska gå att köra en högerstyrd bil..... :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback