Hobby som extraknäck

Jag har kommit på vad jag ska börja pyssla med. Jag ska börja göra kort och sälja i butiker och/eller på internet. Jag ska köpa massa stämplar och börja pyssla så fort det bara går. :) Dock var jag ju först tvungen att ta reda på om jag får använda andras stämplar till att göra kort av att sälja. Det får man såvida stämplarna hör till ett änglaföretag/ängelföretag. Toppen! Dock får man inte massproducera dem i maskin eller liknande, utan måste handstämpla alla själv. :) Jäklars vad jag ska börja skapa nu! :) Tihi!

Änglaföretag:

  • All Night Media
  • alota Rubber Stamps
  • Angi B & Co
  • Anna Griffin
  • Artemio
  • Art Impressions
  • Beeswax Rubber Stamps
  • Bildmålarna
  • Cards of Maria
  • Catslife Press
  • Cherry Pie (each item for sale must give credit to Cherry Pie Art Stamps on the back of the creation)
  • Crafty Individuals
  • Crafty Secretc
  • Eat Cake Graphics
  • EK Success
  • Eureka Stamps
  • Faerie Song Art Stamps
  • Forma Hantverk
  • Format
  • Gel-A-Tins
  • Hampton Arts
  • Heidi Swapp
  • Hero Arts
  • Hight Hopes
  • House of Inspiration
  • hÄnglar och stÄnglar
  • Inkadinkado
  • Inkido
  • InkyWings
  • Kortmakaren
  • Landstoken
  • Magenta
  • Magnolia (Vi tillåter dig att sälja dina alster så länge de är handstämplade och färglagda)
  • Martha Stewart
  • My Heart Stamps For You
  • Octoberstamps
  • Osmil
  • Panduro (deras egna är Änglaföretag dock inte Tilda-stämplarna)
  • Paper Artsy (se utförligare under Annan policy)
  • Pappersvinden
  • Penny Black (Du måste ange, på baksidan av kortet, att det är en stämpel från Penny Black, copyrightsymbolen samt vilken stämpel du använt dig av)
  • Pink Cat Studio
  • Pysselmyran
  • Rachelle Anne Miller
  • ScrapLyckan
  • Scrappers
  • Scrapoholic
  • Serendipity Stamps
  • Snygga Stämplar
  • Space Age Design
  • Spira Creations
  • Stampavie
  • Stampendous
  • Stamping Bella
  • Stampin´Up!
  • Starving Artist Stamps (bla. Doodle Factory)
  • Stämpelboden
  • Stämpelhuset
  • Stämpelgården
  • Sugar Nellie
  • Technique Tuesday
  • The Greeting Farm (Please give image credit when possible and please to do not mechanically/electronically reproduce the images in any way. You may not sell stamped images of our stamps. All artwork and stamps are original creations and copyrighted. You may use the stamps to make and sell home-made cards and altered items. You may also submit your creations to crafty magazines as long as proper crediting is given).
  • Tingtura Design
  • Whiff of Joy
  • WCG
Fasiken, vad kul jag kommer få vid sidan om "riktiga" arbeten! :) Nu måste jag bara ta reda på skattedetaljer.... :S Det får ju inte vara svart-sålda kort, utan ska bli riktiga ordentliga, "laglydiga" kort. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback