Marknad

Jepp, ihelg har det varit marknad här i stan. Jag, Dennis och Molly har gått på den varenda dag för vi bor ju i princip nästan i marknaden. :) Dessutom är det väldigt mysigt också att gå runt där mellan stånden och kika på grejerna och träffa folk. :)

Molly har varit jätteduktig på att gå på marknaden. Jisses, vad hon har haft mycket att lukta på! :D Och hela tiden har jag och Dennis fått ha uppsikt så att hon inte smaskade i sig nåt av det goda som fanns på marken. Det positiva är att hon har slutat snusa och käka fimpar nu. :D Hon hade bara tid att leta sig fram till tappade brödbitar, klubbor och annat smarrigt. Hon har varit som ett spjut ungefär - inte alls velat stå still någonstans, utan bara velat iväg till fler godsaker.

Sötisen har fått fem tuggisar. Tre med lammsmak och två med bacon. De gillar hon! :) Husse har fått köpa en munk och en souvaskebab och jag tog ett skrov. :)

Och vet ni? Det är så roligt, för hela tiden (och då överdriver jag inte) har det kommit fram folk som har sagt "åååååh, vad sööööt!!" om Molly och frågat vad hon är för ras. :) Förut har jag sagt "Hon är 50 % tibetansk terrier, 25 % tollare och 25 % pon", men nu har jag kortat ner det till "tibbe, tollare och pon". :D Haha, när alla ger komplimanger och frågar hela tiden blir vi ju självklart malliga, men lite jobbigt är det ju att berätta åt alla jämt. Och de flesta bara "pon? Vad är det?" och så får man förklara: "polsk obsjebgsnkdunskmd... typ.." :D En person frågade till och med om hon fick köpa Molly! Ska man bli glad eller orolig? :S Om Molly skulle råka rymma nån gång så skulle nog vem som helst kunna norpa henne, eftersom alla ju tycker hon är så söt. Det gör mig lite orolig... :P

Men ja, vi har verkligen världens sötaste lilla hund! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback