Nannyakuten

Igår vid sju på kvällen kom Tess och Charly hit till oss när de hade glömt hemnyckeln och inte kom in till dem. Charly satt och spelade Little Big Planet och blev frustrerad och ledsen när spelet inte gjorde som hon ville. Hon är lite för van att spela Wii för då räcker det ju att skaka lite på kontrollen så hoppar gubbarna, men så funkar det ju inte riktigt i PS3. :)

Jag passade på att dammsuga och vaska hela lägenheten när jag ändå hade någon som hade lite koll på Molly under tiden. Dennis var borta och kollade på denna vanliga "en match", så det var bra att jag hade lite hjälp av tjejerna. :)

Charly fick saft och två kakor och Tess fick te. Hon blev alldeles överväldigad av alla mina olika tesorter, så hon har bestämt sig att också införskaffa sig ett mastodont förråd med te. Först drack vi "Kärlekste" och sedan ville T ha mer, så då tog vi hallon. :) Det var mysigt med en tekompis som också ville ha en bautastor tekopp.

När vi skulle göra kvällsfika sa Charly något elakt till Therese, så då satt T henne i hallen på en Time Out. Ni vet, som supernannyn Jo gör. Vi ställde äggklockan på fyra minuter eftersom hon är fyra år. Det var många tårar och sura miner. När klockan ringde skulle hon säga förlåt till Tess, men det ville hon inte. Hon skämdes och sa att hon inte sagt det där elaka till T utan till henne själv. Hon ville inte säga förlåt och fortsatte att bråka, så det blev fyra minuter till. Och sedan fyra till.

Till slut hade jag och Tess gjort färdigt fikat till oss och väntade i princip bara på Charly att hon skulle säga förlåt. Det gick inte att få ett förlåt av henne, men hon visste ändå att hon hade gjort fel, även om hon inte ville säga det till Tess. Då gav jag Charly ett ultimatum. Jag höll upp mina båda händer och bad henne titta på dem. Den ena handen symboliserade ett förlåt och att allt skulle bli bra igen och att vi skulle gå och fika. Den andra handen symboliserade att det skulle fortsätta att vara tråkigt och bråkigt och fortsätta med klockan. Det tog en stund, men hon pekade till slut på den första handen. Då blev allting bra igen och vi fikade och hade kul tills Tomas kom och hämtade dem när han äntligen hade kommit hem från sitt äventyr till Hakkas.

Om en liten stund ska jag och Dennis iväg med Tilda, Elina och Molly för att åka skidor. Egentligen har jag alltid avskytt längdskidåkning (att åka själv), men jag har kommit på att det är väldigt bra träning och det är precis vad jag behöver just nu... :S Man kan säga att det liksom har varit helg hela veckorna den senaste tiden... Typ. :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback