Typ 3:e världskrig av LBP

Guud, vad tjejerna bråkar och tjafsar jämt de spelar tv-spel här! Tilda och Elina kom hit efter två för att hjälpa mig med Molly eftersom jag inte kan gå ut och rasta henne. Dennis jobbar från 14-18 idag och de ska vara här till fyra. När de kom hit hade de med sig Elinas kompis Melinda. De har suttit och spelat Little Big Planet i princip sedan de kom och i vanlig ordning när Tilda och Elina spelar så började de att bråka.

Tilda kör sitt race. Hon är storasyster och kan spela bättre än Elina. Elina blir ledsen när hon dör och Tilda inte springer tillbaka varenda gång och hämtar henne - trots att det finns en "kom-tillbaka-i-spelet-ring" typ precis framför... :P Elina snyftar och blir sur. Tilda retas och förstår inte att lillasyster inte hänger med lika bra.

- Tiiiiilda, skriker Elina.
- Mmm, säger T, helt inne i spelet.
- Tilda vääänta! E
*snyft, snyft* E
- Tilda hämta mig! Gå och hämta mig! E
- Mm. T
*surar och tjurar* E
- Men Tilda, hämta mig! Inte kan du gåå! E
(Tilda hämtar Elinas gubbe så E kommer in i spelet igen)
- Ha! Ha! skrattar Elina ondskefullt och springer iväg med sin gubbe utan att vänta på Tilda.
(En stund senare när T kommer med igen, kör hon racet igen och bryr sig inte riktigt att syrrans gubbe dör för det kommer ju en till ring snart)
- Tiiiiiiiiildaaaaa!! Tilda vänta!! Tilda hämta miig! E

Vooooj, voooj! Gud, så less jag blir på deras tjafsande! Det blir alltid typ ett tredje världskrig när de ska spela. Nu drog de in Melinda också i tjurigheterna.. Hoja.. Stackars flicka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback