Mamma på vift

Dennis är ute på galej med Matti och jag är ensam hemma med Linus och Molly. Marlene har också varit här tidigare. Jag har suttit här i soffan och tittat på filmen "Patrik 1,5" samtidigt som jag har gungat vaggan med foten (vilket jag fortfarande gör). Man får vara bra på att göra flera saker samtidigt när man har en sån här liten knodd. :)

Det blev inte att åka iväg till Kiruna idag eftersom det snöade och var mycket snörök, så jag hoppas att det passar att vi kan åka någon annan dag istället. Jag hade stigit upp redan kvart i åtta i morse för att duscha och äta frukost innan vi skulle åka, men sedan märkte vi att det inte var någon bra idé att fara, så jag ammade Linus och stack iväg till stan och strosade istället. Det var rätt skönt att gå runt själv och kika. Jag gick in på Lindex och just när jag var i provhytten ringde Dennis och sa att Linus hade börjat bli hungrig, så fort som bara den fick jag prova klart kläderna och bege mig mot kassan och skynda hem efter ca en timma på vift.

Det blev ett par baggyjeans, ett par svarta finbyxor och ett rött linne. Summan landade på 747 kronor och nu ikväll fick jag veta av Marlene att jag ju hade 25 % rabatt, men det hann jag ju inte ens tänka på när jag skulle betala, så jag får gå tillbaka på måndag och göra ett återköp och då använda rabatten. Man får ju tänka ekonomiskt när man har en bebis och det är jultider och allt. :)

Imorgon tror jag att jag ska dammsuga och ta fram julgranen och tända både ljus två och tre i adventsljusstaken (nej, jag har varken kommit ihåg eller hunnit tända tvåan i söndags). Imorgon blir dessutom Linus 8 veckor. Tiden flyger iväg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback