Back to reality!

Gud, så skönt det var att vara tillbaka i skolan, att få undervisa små elever igen! :) Jag skulle bara vara extrahjälp i tvåan idag (eftersom deras lärare fått barn nyss och eleverna inte känner vikarien som kommer) TRODDE JAG. När jag öppnade dörren till elevernas kapprum det fullsmockat av elever och föräldrar och klassrumsdörren var stängd. Jag undrade då om inte vikarien hade kommit än och får då motfrågan om det är jag som ska vara med dem eftersom vikarien inte kommer förrän på torsdag. Då visade det sig att det ju var jag som skulle vara lärare åt tvåorna, inte bara extrahjälp som jag ju trott och fått höra. Nog kan de sina knep när de ringer ut en som vikarie.. Voj, voj. När jag fått springa iväg till fritids och låna nyckel (för någon sådan har jag ju inte längre) och väl kom in i klassrummet var jag något tafatt. Jag hade ingen aning om vad som skulle göras och hur rutinerna för den klassen är. Hon som ska vara vikarie hade skrivit en lapp till hennes vikarie (alltså mig), men eftersom hon själv aldrig haft denna klass visste inte hon heller så mycket och hade inte kunnat planera någon lektion så jag hade hela dagen att fylla. Tur att jag är påhittig! Vikarien hade skrivit att hon bett de som ringde ut mig att jag skulle ha kommit in igår för att planera de här två dagarna, men det hade de ju också glömt....

Hela förmiddagen var det bara halvklass då ena halvan var med fritids och det var ruggigt tur eftersom jag var som ett splittrat frågetecken... Efter första rasten hade jag hunnit hem och hämta lite material för att kunna skapa varsin superhjälte; komma på superkrafter, superhjältenamn, alterego, fiende och bakgrund. Sedan fick de också färglägga och skapa varsin hjältedräkt av en mall som fanns. De tyckte att det var häftigt att tänka på alla superkrafter hjältarna kunde ha. Det tycker jag också är spännande. ;D

Jag har hunnit planera lite till morgondagen så att den inte blir lika rörig som den här förmiddagen. Det var kul att komma tillbaka till arbetet efter så lång ledighet. :)

Ikväll ska jag, Dennis och Simon till Marlene på tacos-middag som tack för att vi hjälpte henne med flytten till hennes nya lägenhet. :) Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback