Vardagssysslor

Jag tycker om att ha ordning hemma. Det gör jag verkligen. MEN det förfaller så jäkla lätt.. Om man är trött/sjuk och inte orkar plocka undan allt direkt efter maten/fikat/tv-spelandet, ja, då är det bara där - all röra. Och jag kan ju säga det att man inte får mer ork av all röra, så då blir det bara mer och mer. SUCK!!

Just nu håller jag på att få ordning igen. Jag har slagit igång diskmaskinen (så jäkla tur att vi har den!) och om knappt två timmar när den är klar, sätter jag igång en till maskindisk. Då borde allt ha blivit diskat. Fast det är ju inte bara disken jag behöver pyssla med nu, utan egentligen också dammsuga (fast det ids jag itne göra idag) och laga mat. Gaaah! Jag tog fram kyckling ur frysen igår och skulle låta den tina, men vi hade inte lust att laga den då (Dennis somnade tidigt som attans eftersom han inte mådde bra och jag hade ingen lust att fixa maten själv) så jag stoppade in den i kylen för att den inte var upptinad än. Nu har den varit i kylen ett dygn och därför måste jag laga den idag. Jag älskar kyckling, men det är så jäkla jobbigt när man lagar det eftersom man måste vara så himla himla noga med salmonella-bakterierna som kan finnas.

Nåja, jag borde gå och laga den där kycklinggrytan nu för min mage började kurra när jag tänker på mat. Attans att Dennis jobbar ikväll så att han inte kan hjälpa till. Försökte lura hit Simon på mat också, men han jobbade också så jag får ingen hjälp där heller. Det är väl bara att sätta igång så det blir överstökat. Äta måste man ju ändå..

Kommentarer
Postat av: jessie

GILLAR DU Å HA ORDNING? Jag tror nog jag trillar av pinnen!! : )

2011-01-06 @ 21:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback