V.28

Jepp, idag är jag i vecka 28. Nu är det bara 12 veckor kvar tills dagen D. Det känns ganska konstigt ändå att jag snart är mamma på riktigt och på heltid eftersom jag än så länge bara är det genom mitt sätt att tänka och när jag känner av lillvännens bökande i magen. Men gud, så himla mysigt det ska bli!

Vet ni, jag har verkligen börjat bygga bo nu för att förbereda för bebben. Förra veckan stod jag och dirigerade omkring mina nära och kära att flytta och bära grejer och möbler åt mig och igår var min far här och borrade hål i taket och satte upp sänghimmeln ovanför spjälsängen som också är på plats. Jag ska lägga upp lite bilder sedan så ni får se hur mysigt det har börjat bli. ^^

Sedan förrförra lördagen, den 16 juli, har jag haft så jävulskt ont på höger sida av min ländrygg. Jag har inte kunnat jobba sedan den kvällen och var till slut tvungen att gå till läkaren i fredags där det konstaterades att det inte var ryggskott, som jag hade trott, utan att det var bäckenledsbesvär jag har. Han sjukskrev mig i två veckor, vilket är skönt, för nu har jag tid att i lugn och ro, utan att behöva stressa upp mig för att inte kunna gå till jobbet "imorgon heller", vila upp ryggen och hoppas för allt i världen att den ska "läka".

Grejen är den att jag har så himla ont i ryggen med vissa rörelser. Det kommer som ett knivhugg och låser ryggen ofta när jag sätter mig/reser mig upp, går, vrider mig, ändrar liggläge i sängen osv. De senaste dagarna har jag inte behövt gå ut med Molly eftersom hon drar så mycket att min rygg aldrig nånsin skulle bli bra om jag var tvungen att rasta henne. Istället har min moster Marlene eller Dennis gått med henne.

Idag har jag varit iväg och köpt ett "Support band" från Expo, som ska vara bra för magen och ryggen och stödja dem. Jag väntar nu bara på att mitt eget vetebälte (en vetevärmare på bälte) ska komma in i butiken så jag kan lämna tillbaka Lisens och börja ha min egen istället. De där bältena var verkligen superbra! Man kan ju röra sig när man har det, så därför har jag haft den när jag har varit iväg någonstans. Fast dessutom har jag fått låna en TENS-apparat från sjukgymnastiken nu i fredags. Den får jag ha i tre månader, alltså ganska precis tills jag ska föda. Den är också jättebra mot värken. Tur att det finns lite som lindrar smärtan när man inte får ta vanliga värktabletter osv.


Vetebältet från Lundmyr som är hur bra som helst för min ryggvärk. (Hade jag bara haft en bärbar micro med mig hela tiden hade det varit superbra...)


"Support band" från Cariwell


Beskrivning om Cariwell's "Support band"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback