Förbannad och rädd

Igår var mamma på bio med Mathias. De såg "Bilar 2". Egentligen hade jag tänkt gå med honom, men så hörde jag att hon redan hade kommit på att hon skulle det innan jag han säga nåt. Det känns som om nästan varenda kotte hade skrivit på Facebook att de skulle gå med sina små på den.

Idag fick jag höra att det hade varit två 9-åriga pojkar också på bion. När de strax före 17-tiden igår promenerade hemåt genom stan blev en av dem misshandlad av en vuxen man utanför thairestaurangen. Det är helt sjukt skrämmande! Det enda pojkarna kunde beskriva om mannen var att han hade en svart jacka och keps. Hur lätt är det för polisen att hitta den mannen? Nioåringar ska absolut inte behöva vara beredd på att kunna ta signalement av främmande människor som just misshandlat dem.

Att det är en nioåring ökar chansen skrämmande nog att det är en av mina gamla elever... :( Förstå, vilken hemsk traumatisk upplevelse för pojkarna. De kommer ju aldrig mer kunna känna sig helt trygga. Det är så otroligt jävla sjukt att man inte ens kan gå säker på stan mitt på dagen här i Gällivare. Vart fan är världen på väg?

Idag vid 14-tiden när jag var på väg att möta Mathias och pappa för att Tia ville komma och hälsa på, såg och hörde jag ambulansen susa förbi vårt område i en ruggig fart. Sedan fick jag höra att det då var en ung kvinna som blivit skjuten i foten här i Gällivare. Gärningsmannen var en äldre man som tidigare är känd hos polisen. Han är visst anhållen i sin frånvaro.

Hela eftermiddagen har det och är fortfarande sjukt mycket polisbilar som åker runt runt överallt och letar. Även polishelikoptern är i farten hela tiden. Jag tycker att det är läskigt. Jag känner mig inte alls trygg. Jag mår dåligt över allt våld som pågår här i lilla Gällivare. Jag vet inte hur jag ska kunna känna mig trygg när jag måste ut med Molly så hon får rastas. Jag känner inte heller att det känns tryggt att låta Dennis gå ut med henne heller. Vem vet vad som väntar där ute i mörkret?

Marlene är på väg hit för en myskväll med scones, tv och Singstar, men jag tänker inte låta henne fara hem till sig sedan för att sova, eftersom hon bor på Norskavägen, precis där den där kvinnan blev skjuten tidigare idag. Jag tycker det känns väldigt obehagligt. Jag tror jag skickar henne till mormor och morfar för att sova där istället.

När ska allt det här våldet sluta?

Kommentarer
Postat av: Siv

Fyfan!!



Jo man undrar vad som gått snett med världen och stad.



Hoppas man hitta denne som misshandlade barnet och även denne galning till pistolmannen...



Försök ta det lite lignt du, ska ju snart få bebis.

Kram Siv

2011-09-12 @ 19:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback