Lekkompisarna

Jag bloggar lite med mobilen från sängkanten medan Linus käkar och sover om vartannat. :)

Idag kom Ulrika och Robin och hälsade på hos oss med deras lilla Julia. Vi fikade och hade trevligt och Julia lekte med Linus. :) Dennis hade gjort en havresmulpaj med jordgubbar, men jag hade glömt att ta ut den ur ugnen när den var klar, så den blev lite bränd.. Oops! Så går det när man har på tok för mycket i huvudet... :( men förutom kanten, som hade blivit bränd, var den god. :) tack, älskling!

Mitt i fikat kom Therese med Charly och Nadja (och så klart lilla älsklingen i magen, som ju ska flytta ut om ca tre veckor). :) De fick också fika medan Dennis och Robin flydde till vardagsrummet för att se på fotboll och spela tv-spel. Pojkar... ;D Vi flickor (och Linus) satt så fint i köket och fikade under tiden. :)

Efter fikat lekte kidsen mer eller mindre tillsammans. De verkade ha rätt kul ändå, trots att både Julia och Nadja blev riktigt sotis om någon närmade sig just dennes mamma. :D Charly är för stor för sånt och Linus är för liten - än så länge, men snart börjar nog han också.

När Ullan, Jullan och Robin for iväg skulle de hämta pizza, så då blev jag också sugen och bestämde mig för att hämta mat till mig och Dennis också. Jag tog en pizza och Dennis en kebabrullemeny från Sibylla. På Sibban hade vi ett fullt stämpelkort, vilket ju betyder 30 kronor rabatt, så hans mat kostade bara 39 kronor och på Pizzabagar'n hade vi också fullt kort och fick därför en gratis pizza (förutom den "glutenfria avgiften" på 10 kronor). Så totalt kostade all vår mat 49 spänn. Toppen! :)

På kvällen kollade vi på thrillern "Shutter Island" som gick på fyran. Den är jättebra. :) Och mitt i filmen pausade jag teven och drog väg till Ica med Mollsan och köpte godis. När vi kom hem igen startade vi filmen igen och kollade vidare med vårt lösviktsgodis och coca cola. :)

Hur klockan har hunnit bli så här mycket vet jag inte, men nu har iaf Linus somnat här precis intill mig och jag känner hur mina ögonlock blir allt tyngre för varje ord jag tummar hit. Det är nog bäst att sova nu så vi får en dag imorgon också. :) Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback