Ingen lurar min bebis

Jag helammar ju Linus, men nu när jag är sjuk så har jag nästan inte alls nån mjölk till honom. Därför steg jag upp efter fem inatt och kokade en nappflaska och tog fram mjölk som jag tidigare pumpat och fryst in "för sämre tider". Och tur var väl det att jag har tänkt så långt!

Grejen är bara den att Linus aldrig förut har druckit från nappflaska. Han tittade med stor skeptis på flaskan när han motvilligt provade att bita på nappen när jag stoppade den i hans mun. Nä, det var ingen succé alls! Jag förklarade ändå att det var precis samma tissemjölk som vanligt, bara i en annan form. ;) Det hjälpte inte heller...

Då provade jag ge bröstet och då sög han tag direkt eftersom det ju var den rätta varan. Haha. Försiktigt smög jag dit flaskan istället, men då märkte han direkt att det var fel igen och letade upp flaskan med blicken. När han såg den tittade han på mig och började gråta och försökte putta bort den med sin hand. Nååå.... Lillhjärtat. Jag försökte några gånger till, men det gick inte alls bra, för han hade kommit på att flaskan var där bredvid på lur och han var inte ett dugg sugen på någonting annat än den äkta varan.

Min moster Marlene kom förbi en sväng så jag kunde gå ut med Molly och då bad jag henne försöka eftersom hon ju inte har maten precis bredvid flaskan om hon skulle mata. Det hade visst gått lite bättre, men det var ändå ingen hit det där med tissemjölk i nappflaska. Suck! Ja, men om några timmar har Dennis helg och då är det hans helguppgift att få Linus att vilja äta från flaskan medans mina bröst hinner göra påfyllning. :P

Kommentarer
Postat av: Liselotte mamma till Liiam

Hoppas det löser sig snart :) Men vad har ni för nappflaska? Formen på den kan vara ganska avgörande, för att dom ska ta, sedan kan det hjälpa att smaksätta fingret med mjölk och föra det in i munnen och sedan försöka igen med nappflaskan, om det inte funkar iaf, kanske ni får testa med sked, finns att köpa på apoteket :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback