Nä, nu vill jag bli frisk!

Linus är på bättringsvägen. Han är inte speciellt hostig längre och rosslar inte heller. Däremot är han snuvig och täppt i näsan, så jag försöker använda nässugen för att hjälpa honom. Medan han börjar må bättre, börjar jag må sämre. Jag hostar, hostar och hostar! Det är visserligen bättre att jag är sjuk än att mitt lillhjärta ska vara det, men inte är det speciellt kul för det! :( Jag håller på att gå under av tristess här hemma! Gaah! Dennis är på jobbet under dagarna och jag är ensam med en sjukling när jag själv är sjuk. Jag har inte direkt någon ork att vara en "aktiverande" mamma nu.

Idag fick vi fick hem två böcker som jag beställt till Linus. Den ena är Kärleksvisor till barnet och den andra är Lilla barnkammarboken - Rim och ramsor för händer fötter och kropp. "Iiih, vad kul!" tänkte jag och började bläddra i ramsboken och sjöng några ramsor för Linus. Men vad hände då? Jo, jag fick världens jäkla hostattack och kunde inte längre prata utan att börja hosta. Suck! Vi som hade så roligt, den lilla stunden det varade... :(

En dag kvar, sedan helg. Åh, så skönt det ska bli att ha Dennis hemma i några dagar. :) Jag längtar tills Linus och jag är friska så att vi kan börja våldgästa våra nära och kära igen. Konstigt nog, är vi inte välkomna nästan någonstans nu... ;P

Snart börjar en film som jag, i brist på annat, har bestämt att vi ska se: L.A. Gigolo med Ashton Kutcher. Jag hoppas den är värd att åtminstone slökolla på. :) Jag ska nog gå iväg och göra en kopp te och några smörgåsar innan jag bänkar mig framför teven. (Grejen är bara den att det är världens risktagande att göra det, för Linus sover nu och i princip varenda gång som jag ska äta, tycker Linus att han ska äta, även om han inte ens är i samma rum och medveten om att jag har nåt på väg till munnen... Bebisar och deras sjätte sinne... *mummel*) :D

Kommentarer
Postat av: Siv

Åh!

Stackars dig blir sjuk nu... Måja snart bättre du oxå..

Krya på dig. Kram Siv

2012-02-23 @ 23:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback