Kvällsfika

Ikväll promenerade jag och Dennis iväg med Linus i barnvagnen till Alla tiders Café tillsammans med Therese, Tomas, Nadja och Samantha för att ta den där fikan som inte blev av tidigare under dagen. Men när vi kom fram och lyft ur alla barnen ur vagnarna och skulle öppna dörren såg vi skylten som sa att de stängde redan 18:00 under sommaren, inte 21:00 som deras Facebook-sida sa... :( Då var det kört, tänkte vi, fast Tomas kom på att Strandcaféet på Hembygdsområdet nog hade öppet, så vi chansade och promenerade ditåt.
 
Strandcaféet hade öppet ända till 22, så där tog vi våran fika. Rulltårtan var glutenfri, så jag tog en sådan och Dennis tog en bit rabarberpaj. Till det blev det en oboy till mig och en kaffe till honom. Vårt lilla kalas slutade på 90 spänn! Dyrt, tycker jag! Men det är klart, om man är de enda som har öppet kan man väl ta lite saftigare priser. :P Fast inte var det stora bitar, pimpade med grädde eller dylikt och inte heller var det speciellt gott. Min bit var rätt torr, faktiskt.
 
Men förutom de skyhöga priserna var det trevligt och mysigt att ta en liten fika på kvällen med nära och kära. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback