Dålig på presenter

Sedan vi fick Linus har jag blivit skitkass på att ge presenter i tid till mina kompisar/familjemedlemmar. Till exempel tog det en månad längre för Simon att få sin 25-årspresent.

Malin fyllde år den 20 februari och har flyttat in i deras nyköpta hus för en månad sedan och hon har fortfarande inte fått sin födelsedags- och inflyttningspresent. Hoja, jag skäms ju! Och det enda som är att göra är att skriva adressen på kuvertet. Inte behöver jag ens köpa frimärken eftersom det är färdigfrankerat. Det är egentligen bara att dumpa ner den i en postlåda..

Ulrika fyllde år den 22 maj och ho har inte heller fått sin födelsedagspresent än och inte har jag heller varit och grattat henne än. Hoja! Visserligen var jag ju magsjuk när hon fyllde år, men varflr jag inte varit efteråt är för att jag inte riktigt är klar med hennes present ännu. Igår blev jag i princip klar med den, men det är lite kvar att fixa. Jag veeet, jag är onödigt ambitiös när det gäller presenter, men det är ju så kul! Dock har jag inte lika mycket tid som förut till att hinna pyssla med grejerna. :(

Dessutom håller jag ju på med Ulrikas och Robins bröllopspreset till deras bröllop om två veckor, men där är jag faktiskt mycket mer ute i god tid! Puh! Tur att jag är lite skäpt med vissa grejer! Det är bara lite kvar på den med. Fast då ska jag ju göra ett kort också, men bara jag får tid till det så går det undan för jag vet exakt hur jag vill göra det. :)

Fast Marlene fyller år nu den 17 juni och hennes present har jag klickat hem från Internet så den kommer nog vilken dag som helst. Lite lättare är det ju faktiskt, måste jag erkänna, att ge presenter som redan är färdiga när man köper dem... :S

Sedan är det ju Linneas tur att fylla år, vilket ju alltid sker på min födelsedag, och grejen är den att jag i princip under alla 12 år vi känt varandra har blivit sen med hennes födelsedagspresent. Men där ursäktar jag mig med att jag alltid blir överraskad över att jag (vi) ju snart fyller år och då får så mycket att fixa tills dess och då inte riktigt kommer ihåg/hinner med att fara iväg och leta reda på någon present som är lätt att skicka iväg med Posten. I år har jag dock intentionen att fara iväg nu i veckan och köpa någonting och börja tänka på att skicka iväg den, så att det inte blir som med Malins presenter...

Slutsats: Min kreativitet är lite dålig för mitt eget bästa...

Kommentarer
Postat av: Bodypalace



En av mina läsare har gjort en video där hon håller tal på sin skolavslutning om ideal. Kika gärna in och titta =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback