Docka

Jag vill att Linus ska ha en docka, en pojkdocka. Kollade runt lite på nätet och jag har inte riktigt fastnat för Ruben-dockorna än, men nu blev jag helfäst vid dem! De är ju jättefina! Jag gillar de pojkdockorna som "är helt utrustade", som har snopp, eftersom jag tycker att det ska finnas på pojkdockor. Jag tänker, pojkar måste ju också få ha dockor som ser ut som de själva. Eller?
 
 
RUBENS BABY-DOCKOR

Rubens Baby Erik som kan suga på tummen och sträcka ut tungan. Den här dockan har snopp. 45 cm och 489 kronor. Söt bebis. Dock vet jag inte om jag blev så överförtjust i Eriks utseende. Jag gillar nog de blonda bättre, kanske för att Linus är det? Eller så beror det på att denna docka är anpassad att passa bebisar redan från 0 år då speciellt håret är ordentligt fastsatt och ser annorlunda ut, vilket det inte är på de andra dockorna. Fast det kanske inte är så farligt ändå om lite hår lossnar?
 
 
RUBENS ARK-DOCKOR

Rubens Ark-dockan Linus (passande namn för min kille!) är 36 cm och kostar 399 kronor.


Rubens Ark-dockan "Ljus pojke" är också blott 36 cm och kostar 379 kronor.


Rubens Ark-dockan Jonathan är 36 cm och kostar 459 kronor. Vilken liten tuffing!
 

RUBENS COSMOS-DOCKOR
 

Rubens Cosmos-dockan Sky är 38 cm lång och kostar 449 kronor. Supersöt, blond och blåögd - som Linus själv. ;)
 

Rubens Cosmos-dockan Flash är också 38 cm lång och kostar 449 kronor. Jag gillar superhjälte-manteln


LITTLE RUBENS-DOCKOR


Little Rubens-dockan Party Emil är 40 cm lång ochb kostar 499 kronor. Söt med sina partykläder och sitt trollunge-rufsiga hår! :)
 

VÄRLDENS BARN-DOCKOR


Söt liten Tiny Europa-pojke med mjuk, len hud. Den här dockan har snopp, är 34 cm lång och kostar 259 kronor. Jättesöt bebisdocka, men jag tänker att det kanske är roligare att ha någon docka som är lite mer av en kompis, inte bara någon man bara måste ta hand om? Vilka funderingar! :D
 
 
Alla bilder, priser och fakta här ovanför kommer från lekvira.se
 
 
SIMBA-DOCKA NEW BORN BABY
 
Hittade just den här pojkdockan också. Han kan dricka och kissa och det följer med en massa tillbehör också. 43 cm lång och bara 239 kronor på hiko.se. Jag tycker att han är söt.
 
 
Jag vet inte riktigt vilken av dockorna som är min favorit. Det kanske är trist när Cosmos- och Ark-dockorna är så små? Kanske är det roligare med Baby- och Little-dockan som är större? Nu pratar jag om Rubens Barn-dockorna, för det är de jag gillar mest. Jag tror nästan favoriten är Cosmos Sky, ja, eller nån av Ark-dockorna - de såg ju nästan (om inte ens på pricken) likadana ut ändå. :) Nån av de här dockorna kommer Linus att få så småningom iaf. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback