Gällivare rör på sig

Igår när vi skulle gå iväg till starten av "Gällivare rör på sig" fick Linus äntligen bajsa, vilket han inte kunnat göra på några dagar. Och vilken laddning det var!! Magmassagen jag gett honom en timma innan och katrinplommonpurén vi gett honom i några dagar till morgongröten var visst väldigt effektiv. :) Det jobbiga var att vi ju hade bråttom iväg och just då hade vi bajsolycka på hemmaplan. Nåja, men det är ju så med bebisar - det händer alltid nåt spännande när man inte riktigt har tid. ;)

Vi kom fram till starten en kvart sent och då hade alla tävlande/motionärer redan hunnit iväg sedan länge, men vi fick ändå starta. Efter några hundra meter blev vi varvade av ettan som susade fram och det var rätt kul när vi kom gåendes med hund och barnvagn efter honom "som tvåa". ;)

Efter vägen blev vi varvade av många löpare som måste trott att vi var världslångsamma. :D men det är vl inget fel med att vara allra sist?? :) När vi kommit tre av mina fem km och av Dennis tio sa jag att han kunde börja springa så att han skulle bli klar någon gång. Han sprang iväg och jag, Linus och Molly fortsatte att lunka på. När vi hade ca en km kvar till mål passerade vi ett par motionärer som faktiskt också var på första varvet, så vi kom inte helt sist in i mål på femkilometerssträckan trots vår sena start. :)

Vi hann väl vänta drygt tjugo minuter där i mål innan Dennis kom springandes i mål efter sitt andra varv. Stackarn, han var i princip sist, trodde jag, men faktiskt hann det komma en hel drös eftersläntrare väldigt utspritt efter honom också. :)

Jag, Dennis, Linus och Molly hade alla avklarat vår första "Gällivare rör på sig". Och det var väl bra att göra det på 25-års jubileet när alla 87:or dessutom hade gratis startavgift? :)

Nu har Dennis bara kvar en av fyra aktiviteter på "Gällivareklassikern"; antingen ska han lära sig att simma eller simma 1000 meter. Han går nog simkursen... ;D Tidigare har han åkt 3 mil längdskidor i "Dundret runt", cyklat 8,7 mil i "Linasvängen" och nu sprungit 1 mil. Hurtbulle till sambo jag har! :) Tur att vi kompenserar varandra så bra. Jag skulle till exempel inte göra "Gällivareklassikern". ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback