Grill och bastu

Idag fick vi spontanbesök av svärmor, svärfar, svägerskorna, Charly och Pricken när deras planerade grillning vid Nuolajärvi blev förstört av regnet. Det blev lite fika så fort jag rensat undan från köksbordet. :) De beslutade att de skulle fara hem och grilla där istället så att de kunde gå inomhus mellan skyfallen och vi bestämde oss för att också fara dit och grilla kycklingen som vi redan marinerat.

Det blev god grillad mat tillsammans med svärfamiljen och Tess med hennes familj. Medan köttet och kycklingen låg på grillen satt jag och pysslade med Ulrika och Robins bröllopspresent.... ;) Efter maten skjutsade jag iväg Dennis till Malmberges IP så att han kunde kolla fotbollen mellan GMFF och Kiruna FF tillsammans med födelsedags"barnen" Simon och David som fyllde 25 idag. När jag kom tillbaka bastade jag och Tilda och under tiden blev Linus matad av sin farmor med barnmatsburken med "Torsk och potatis" som vi hade med. Hihi, han rös efter varenda tugga, men han åt så gott ändå. :) Sötisen!

Sedan åkte jag, Linus och Molly hem lagom till säsongsavslutningen av Grey's Anatomy. Usch, vilket tråkigt slut. Och jobbigt att behöva vänta till hösten (söderut hösten, som ju börjar typ i oktober/november, inte i september som här uppe...). Men förutom det tråkiga slutet på Grey's, så har dagen varit toppenmysig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback