Anti-skallhalsband

Idag har Molly fått låna ett anti-skallhalsband av min moster Micaelas hund Leo. Molly hade på den här hemma när posten kom och hihi, vad kul det var! Det går visst ett rykte på Posten, har Dennis berättat, att det bor en väldigt skällig hund i 31 c, vilket jag förstår helt och hållet varför de säger eftersom Mollsan blir helt galen när posten kommer. :S

Nåja, idag hade hon iaf på sig den när posten kom. Hon började tokskälla i vanlig ordning redan när hon hörde brevbäraren några våningar ner, men idag var det något annorlunda med att skälla, upptäckte hon. När hon skällde började halsbandet att vibrera och då blev hon alldeles förskräckt, kollade bak och sprang runt sig själv, gick mot vardagsrumsöppningen istället för att stå vid ytterdörren och började småmorra. Hon provade skälla igen, men upprepade samma reaktion. :D

Hihihi, vad roligt det var att se på. Visst skällde hon fortfarande när posten väl ramlade in i brevinkastet, men hon slutade hela tiden när hon kom på att det vibrerade och började att morra istället. Klart bra förbättring! :) Vi måste köpa ett eget sånt där halsband, ett för hennes egen viktklass, så att det har full effekt.

Förresten var Marlene supergo idag och räddade mig från att svälta ihjäl ;) genom att åka och hämta grillmat och lämna det hem till mig. Åh, supermoster! :) Ni vet, risken är ju stor att man svälter ihjäl när man inte har någon mjölk hemma att ha i teet om man skulle äta mackor - för inte kan man äta sånt utan att ha te till! ;)

Kommentarer
Postat av: moster Marlene

Va bra, men du fick ju låna halsbandet från mig ju ;-)

2012-03-16 @ 09:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback