Det är MIN bebis!

Men för i helvete vad irriterad jag blir på folk som tycker att de kan ge smakprov på massa grejer till Linus - utan att ens fråga! Mitt i allt har han någons fingrar i munnen (BLÄÄÄ!!) och de är toppade med någonting som de tycker att han ska smaka. Vad fan, det är min bebis och det är jag och Dennis som bestämmer om han ska smaka någonting - inte någon annan. Vi har inte ens hunnit börja med smakprov till honom ännu eftersom han har varit sjuk (förkyld) så mycket nu sedan han blev fyra månader.


Ni kanske tycker att jag är fjantig, men det är faktiskt så att jag, tillsammans med Dennis, vill vara den som ger honom de första smakupplevelserna! Jag vill kunna skriva in i hans babybok om hans reaktioner osv. Men jaha, då är det redan försent! Flera gånger har folk hunnit trycka in deras fingrar i hans mun och bjudit honom på nåt som de tycker är smaskigt. Jävla helvete....

Och sedan att folk tycker att det är okej att trycka in sina fingrar i hans mun.. Nej fy! Inte ens jag låter honom suga på mina fingertoppar - även om jag skulle ha skrubbat dem skinande rena med tvål och nagelborste! Jag tycker att det är äckligt att han ska behöva ha någons fingrar i munnen. Nog vet jag väl att han försöker sätta dem dit och suga på dem, men då får man väl ändå ge honom hans egna händer istället. Nog får han suga/bita på mina fingerknogar ibland, men inte på fingertopparna. Huga, vilken bakteriehärd! Och ändå är jag asnoga med handhygienen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback