Dundret runt

Redan innan tuppen hade vaknat var Dennis uppe och hade hunnit fara iväg till Dundret med sina föräldrar för att åka Dundret runt. Dennis och Kaddi åkte 3-milen och Krolle åkte 5-milen. Alltså, för er som inte vet, Dundret runt är en tävling där man på längdskidor åker runt Dundret, alltså någonting som jag aldrig skulle få för mig att göra. ;)

Under tiden de galna skidåkarna med på tok för mycket energi åkte runt vårt kära berg, sov jag, Linus och Molly så sött här hemma i värmen. :) Fast skidåkarna hade faktiskt superbra väder, märkte jag när vi vaknade för blöjbyte vid åtta-tiden. De hade strålande solsken och blå himmel. :)

När Dennis hade hunnit komma hem igen for jag iväg på stan med mossis Marlene. Jag köpte en pyjamas, en body, en tröja och fyra par strumpor åt Linus. :) Sedan åkte jag till farmor och farfar på en snabbvisit och blev bjuden på supergod middag, innan jag var tvungen att åka hem så att Dennis hann nyttja sin gratisbiljett in på badet för att basta.

Jag matade Linus och vi somnade båda två och sov i nån timme innan vi vaknade där vid åtta och Dennis undrade vad vi skulle beställa för mat. Det blev pizza som vi åt i mörkret under Earth hour. :)

Nu har Dennis och Linus gått och lagt sig och jag sitter uppe och kollar på Sing along, men funderar på att byta till ett avsnitt av Chuck... kanske jag gör det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback