Hoppsan Kerstin!

Tänk! Jag trodde aldrig att jag skulle ha någon bra upplevelse med Försäkringskassan, men se på tusan! det hade jag nyss! Av någon anledning hade min ansökan om föräldrapenning som jag gjorde i slutet på februari till sista mars, inte blivit helt klar och därför inte registrerats, så när jag nu väntade på att få mina pengar här i slutet på mars, och jag inte fick dem gick jag in och kollade på min sida på F-kassan och upptäckte att jag tydligen inte ansökt.

Då gjorde jag en ny ansökan den 27 mars från den 21 februari till den 30 april, men tänkte att jag nog måste ringa till F-kassan och höra när jag skulle få den utbetalningen. Tjejen som jag pratade med sa att hon skulle kolla om hon kunde fixa en utbetalning till mig snart och det gjorde hon. Jag kommer att få pengarna från 21 februari-20 mars nu på måndag den 2 april. Toppen! För det är inte så lätt att betala räkningar och kunna köpa mat och dylikt om man inte har pengar... Dennis pengar räcker ju vekrligen inte hur långt som helst. :P

Jag måste dock fråga någon rik och jag får låna några tusen till måndag så att jag slipper få massa betalningspåminnelser och förseningsavgifter för räkningarna som ju ska betalas senast imorgon...

Men att jag skulle få en positiv upplevelse efter ett samtal med Försäkringskassan trodde jag aldrig att jag skulle få, så nu tror jag att jag måste köpa en Trisslott... ;) Plötsligt händer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback