Hoppsan!

Jag och Linus var förresten på babymassagen idag och det var kul att få lära sig lite nya massagerörelser (kan man säga så?) så att vi kan mysa här hemma. Själva "lektionen" gick apfort - säkert bara tjugo minuter och jag var stressad genom hälften av den. Eftersom jag inte uppfattade att man bara skulle massera ett ben i taget, stressade jag på och försökte hinna med båda två, och försökte hinna ta mer babyolja hela tiden då den direkt sögs upp av Linus hud. Mitt i mina tappra försök att hinna med i rörelserna och samtidigt inte se alldeles uppjagad ut, kollade jag runt på de fyra andra mammorna ur vår föräldragrupp där de helt harmoniska satt och masserade sina små hjärtan - helt utan något tecken på stress. Jag började ana att det var ett ben i taget bara... Och det visade det sig ju att det var. Nåja, jag och Linus får massera här hemma i lugn och ro. Nu har jag ju fått lite extra tips iaf. Nästa vecka är det Dennis tur att gå på babymassage med Linus eftersom jag ska till tandis.

Efter massagen åkte vi och hämtade Molly som fått vara med Marlene och fått gå på långprommis med Micaela. Då åkte vi till min farmor och farfar och hälsade på. Linus morfar O var också där så vi myste lite extra. :) Farmor hade dessutom just bakat klart en glutenfri sockerkaka åt mig. Mums! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback