Magisterexamen?

Jag tror på riktigt att det inte är meningen att vi vanliga, dödliga människor ska förstå oss på viktiga, byråkratiska grejer, till exempel skattedeklarationen (bara det är ju ett onödigt långt ord...!). Jag har nyss varit inne på Skatteverket.se och deklarerat, men innan jag kom på hur sjutton jag skulle göra, när jag ändå hade loggat in. Och när jag väl hade hittat stället där jag kunde se mina uppgifter, skulle jag ju faktiskt kunna förstå vad sjuttsingen det stod och vad allting betydde. Gaaah! Jag kände att jag ville dra mig i håret! Jag tror att de (egenkategoriserat menat de "viktiga" och "fiiiiina" människorna i vårt land) har tänkt att man måste ha en magisterexamen i kärnfysik eller något liknande för att förstå allting helt ut...

För inte är det väl bara jag som inte förstår allt där? Eller...? :D




Ps. jag får tillbaka pengar på skatten! Välbehövligt för en mammaledig, fattig kyrkråtta? Oh, ja! ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback