Baby Shower

Söndagen den 29 april var äntligen dagen kommen då jag och Lisen skulle hålla en Baby Shower för Therese. Vi hade planerat den i ungefär två veckor och gjorde allt för att hålla alltihop superhemligt så att Therese inte skulle ha någon aning om vad som väntade. Hon visste alltså inte ens om att vi skulle ha en Baby Shower för henne. :)

Jag och Lisen hade förberett massa lekar och tävlingar och bakat gott till fikat. Vi hade bjudit in tre av Tess kompisar, men ingen av dem kunde komma, så det blev bara Lisen, Tess svägerskor Verro och jag och så familjen, men det blev bra i alla fall.

Eftersom att vi var hos Dennis och Thereses familj var vi tvugna att lura dit Tess, vilket vi också hade planerat in i minsta detalj. Dock hände det som inte fick hända. Kaddi, deras mamma, ringde och sa att Therese och Nadja var på väg dit redan när klockan var elva och jag och Lisen skulle ju inte dit och fixa i ordning förrän vid halv ett då vi skulle börja festligheterna klockan två. Gaah!! Vi fick komma på en ny plan som innebar att Kaddi prompt skulle ta med barnen och Therese iväg till Gojan och köpa mjukglass, så att jag och L kunde smita hem till dem och fixa i ordning allt tills när de skulle komma tillbaka.

Hihi, gissa om Therese blev förvånad när de kom tillbaka och hon möttes av Baby Shower-skylten som Lisen fixat. :D


Vi började med fika. Lisen hade gjort en (som jag säger) Britatårta och jag hade bakat kladdkaka.


Det var massa kiddosar med, men det blir väl så när man har små syskon och dessutom egna barn redan. :)


Vi fortsatte med lite lekar och tävlingar. Här håller vi på att leka "gissa magmåttet" på Therese. Alla får mäta upp och klippa av ett snöre runt sin egen mage för att gissa hur stor mage T har och till sist mäter man gravidmagen för att se vem som kom närmast. Elina vann, med ett exakt magmått. :D


Dags att se hur stor Thereses mage egentligen är. :)


Vi lekte också "gissa kladdet i blöjan" där Lisen hade smält tre olika sorters choklader i blöjorna. Det såg inte alls farligt ut på håll, men oh, så fel det kändes när man skulle trycka dit näsan och lukta vilken sorts choklad det kunde vara som var utkletat där i. :D



Vi tävlade också om vem som kunde gissa hur många godisnappar det var i nappflaskan.


Den här tjejen vann och fick nappflaskan som pris. ;)

Vi lekte också lite lekar där vi hade delat upp alla i två lag och jag och Lisen läste någon rad ur svenska barnvisor som vi översatt till engelska. Thereses lag vann storartat, då hon var riktigt alert! :) Dessutom hade jag gjort i ordning en lite knepigare tävling med kändisar som döpt sina barn till annorlunda namn. Man skulle dra streck mellan rätt barn och förälder. Den tävlingen blev oavgjord mellan Therese och Lisen.


Lisen rättar tävlingarna.



Jag hade fixat en liten bild där alla gästerna skulle skriva en liten hälsning till lillbebisen. Här håller moster Elina på att tänka ut nåt att skriva. Sedan ramade jag in bilden. :)


Vi hade också lite presentöppning. Av mig fick Therese (eller egentligen hennes bebbe) en likadan fyll-i-bok som vi gav till Nadja när hon var i magen. "Bästa boken om mig - inte så lite kaxig" av Terese Öman.


Av Veronica fick Therese en parfym (kommer inte ihåg vilken kändis-parfym det var.. men gott luktade den!) :)


Och av Lisen fick hon en blöjtårta. Såå himla fin den var! :) Eller hur? :)


Här är huvudpersonen för dagens spektakel. :)

Det var väl bra gjort, eller hur? :) Vi hade jättekul och Therese fick massor med uppmärksamhet, precis sånt som man saknar lite när man går där och är höggravid med världens smärtor och bara vill önska sig bort ibland. :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja gud vad kul det var. Ni är så jäkla bra! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback