Multitasking

Imorse åkte jag och Linus iväg till vårdcentralen för att få penicillin-salva till hans ögon. Efter att hämtat ut medicinen på apoteket hämtade vi Molly som, snällt nog, fått vara med Putte under tiden, och sedan åkte jag och mina småtroll iväg till min mormor och morfar. Där blev det fika och mys med mormor och Marlene.

Där vid två-tiden lämnade jag Molly till Putte igen och åkte och hälsade på hos Sofia för första gången. Jag fick gå på husesyn i lägenheten som de håller på att flytta från nu eftersom de har köpt ett hus. Sedan blev det lite bebis-i-magen-snack med henne om hennes bebis som är beräknad till den 19 juni. :) Jag fick en kopp te, men hann knappt börja dricka innan svägerskan Tess ringde och frågade om jag ville vara bebis-vakt. Jag skyndade hem och tog emot Nadja.

Jag, Linus och Nadja busade en hel del innan det var dags för tjejen att få lite mat. Jag värmde hennes barnmatsburk och mosade en banan till Linus och sedan matade jag Nadja som satt i Linus barnmatstol medan han satt i min famn och matade honom också. :D Multitasking! Men det gick jättebra. :)

Sedan blev Linus lite trött så jag lade honom i sängen och jag och Nadja busade lite till. Hon byggde en koja under en av våra pallar. ^^ Linus sov (läs: försökte somna) inte länge innan jag tog upp honom. Ungefär då kom Putte hit med Mollsan och strax efteråt kom Tomas och hämtade Nadja.

Det var en kul dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback