Rikare som student

Ni vet hur lite pengar man har när man pluggar och bara har ca 7000 kr i månaden om man räknar med både bidraget och lån. Av de pengarna går en stor del till mat och hyra, och en jävulskt stor del till kurslitteratur. Dock hade jag ändå mer pengar som student än vad jag har nu som mammaledig - och då är det ju inte bara mig själv jag ska försörja, utan även min lilla bebis! Nu får jag ca 6700 kronor i månaden och det räcker ingenstans när det ska inhandlas blöjor i mängder! Maten kostar också en massa och hyran har de höjt till skyarna! Nu är jag ju som tur är inte själv med att stå för dessa kostnader, men hur jag och Dennis får det att gå runt varje månad är inte lätt... Och inte heller vill jag slösa fler mammadagar än de fem i veckan som jag redan tar, för då kommer jag väl att vara tvungen att börja jobba igen nästa månad :P

Nä, fy fan för att man inte har högre föräldrapenning! Studenterna behöver högre studiebidrag och lånedel, men vi föräldrar behöver också sjukt mycket högre! Det är ju inte klokt att man ska behöva leva under minimumgränsen för vad man klarar sig på varje månad!

Och nyss tog hårtorken sitt sista blås... suuuuck!

Kommentarer
Postat av: Therese

Gulligt av dig :) Kram

Postat av: Therese

P.S. Hårtorkarna från Biltema för typ en 50-lapp är faktiskt riktigt bra, har själv en sån! :)

2012-05-09 @ 22:04:39
URL: http://theresejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback